כיתוב לוגו

פרויקטים

רשות המסים בישראל - אגף המכס והמע"מ | ניתוח ועיצוב מחדש של תהליכי סחר-חוץ

מטאור מלווה ומייעצת לאגף המכס ברשות המיסים. עבודת הייעוץ החלה בביצוע Service Review וניתוח כלכלי להסכם לקבלת שירותי מיקור-חוץ לתפעול מערכת סחר החוץ של מדינת ישראל ובבחינת הצורך בהחלפתה.

עם ההחלטה על החלפת מערכת סחר החוץ, הובילה מטאור תהליך של אפיון מפורט של מערכת סחר החוץ העתידית שכלל בחינת חלופות שונות בעולם, עיצוב מחדש (Re-Engineering) של תהליכי סחר החוץ על מנת להתאימם לצרכים העסקיים העכשוויים של מדינת ישראל ולסטנדרטים הבינלאומיים של ארגון הסחר העולמי. תהליך זה כלל עבודה מול צוותים מקצועיים שכללו עשרות אנשים מצד הלקוח שהובלו ע"י הצוות המקצועי של מטאור.

כמו כן כלל התהליך תכנון של הארכיטקטורה היישומית של המערכת, תכנון הארכיטקטורה הטכנולוגית של המערכת, אפיון מפורט של מבנה הנתונים, מבנה הממשקים ושל ממשק המשתמש (GUI) העתידי תוך התחשבות בתהליך של החלפת תשתיות טכנולוגיות ומעבר ממערכת מבוססת Mainframe למערכת בסביבה פתוחה.

בהמשך כתבה מטאור מכרז לפיתוח והקמה של המערכת ותפעולה באחריות כוללת במודל מיקור-חוץ (Outsourcing) לתקופה של 13 שנים. במסגרת הכנת המכרז נבנה מודל כלכלי מפורט להעברת נכסי מחשוב לספק הזוכה, תשלומים לספק הזוכה בהתאם לנפח הפעילות העסקית ותשלום תמלוגים ע"י הספק הזוכה למדינה.

ממועד בחירת הספק, מטאור מובילה את פרויקט הפיתוח ומספקת שירותי ליווי מקצועי בתחומי תוכן (ייעוץ ובקרה של מסמכי האפיון, גיבוש תפישת ממשק משתמש) ובתחומים טכנולוגיים (תכנון תשתיות תוכנה וחומרה, ניתוח Sizing והבטחת ביצועים וכד') ומספקת לאגף המכס שירותי ניהול פרויקט.

מטאור מתוכננת להוביל גם את בדיקות המערכת ע"י הלקוח ואת הטמעת המערכת באגף המכס.

 

חזרה